Sunday 31 October 2010

Ya Allah, selamatkan negara kami!

-Foto ihsan Malaysiakini.Com “If there is one lesson which history has taught us, it is the fundamental importance of will power, as much for nations as for individuals, and in every circumstance of life, great or small. Greek civilization ended in failure, not because of the lack of intelligence, but because of the lack of [...]
-Foto ihsan Malaysiakini.Com

"  Setelah Bajet 2011 tempohari menerima kecaman hebat dari semua pihak ekoran langkah kerajaan mengemukakan satu strategi kewangan yang tidak banyak memihak kepada rakyat terbanyak, sebaliknya dilihat lebih kepada berlakunya pemusatan kuasa ekonomi di kalangan pihak elit [atasan] dan kroni pemerintah. Ianya termasuklah agihan peruntukan serta anugerah projek.

   Peruntukan tinggi RM 111 juta kepada PERMATA dan pengisytiharan projek raksasa seperti pembinaan Menara Warisan 100 tingkat antara subjek yang diperkata umum bagaimana Bajet 2011 ini dilihat pincang. Sementelah pula saat negara berdepan dengan kadar hutang RM 362.39 billion [ kadar yang paling tinggi dalam tempoh 5 tahun ] sebagaimana yang didedahkan oleh Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang . Lebih tenat apabila indeks rasuah negara masih tersangkut di tangga ke 56 diperingkat antarabangsa.

 
    Melalui ETP pula kerajaan yang ditadbir oleh Datuk Seri Najib pula mahu meluaskan industri maksiat dengan menjadikan Malaysia sebagai Hub Hiburan , iaitu menambah kelulusan dan pembinaan pusat - pusat hiburan seperti kelab malam dan melonggarkan syarat bagi persembahan konsert artis antarabangsa ke negara ini ."
Saya amat terkejut apabila saya membaca kenyataan ini. Allah! apa dah jadi kpd negara Malaysia terchenta?

Bajet yang dibentangkan seolah-olah kelihatan berat sebelah.RM 111 juta untuk PERMATA dan RM95 juta untuk sekolah agama rakyat (SAR)? Adakah negara kini sibuk menghabiskan duit yang banyak untuk kesenangan sesetengah pihak tanpa memikirkan pembangunan modal insan akan datang?

Akhir-akhir ini kita sering dikejutkan dengan berita-berita yang pelik.Saya dapat rasakan bahawa negara kita semakin tenat. Berita kekurangan pelaburan luar,duit negara yang semakin sedikit, ekonomi negara yang tidak menentu, duit yang ada adalah kebanyakannya daripada sumber yang haram, keruntuhan akhlak di kalangan muda-mudi yang semakin menjadi-jadi,kes jenayah yang meningkat...

Akhirnya rakyat yang menderita , tidak mendapat keuntungan daripada bajet yang disediakan dan dilihat masalah keruntuhan akhlak tidak berkurang. Malah, ada peruntukan disediakan untuk anak-anak muda ini untuk terus membuat maksiat!!! Allahu Akbar!

Di mana slogan, "Rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan?"

Saya sayangkan Malaysia, Ya Allah!!!

Apa yang saya nampak ialah kita semua perlu kembali kepada Al-Quran dan As-sunnah yang ditinggalkan oleh Rasulullah.Rasulullah sendiri pernah bersabda, "Berpegang teguh lah kamu dengan Al-Quran dan As-sunnah, nescaya kamu tidak akan sesat selama-lamanya.."

Pemimpin yang memerintah mengikut acuan Rasulullah,
Pemimpin yang mengingati dan yakin dengan adanya Hari Akhirat,
Pemimpin yang amanah dgn tggjwb yang terpikul,
Rakyat yang berusaha memahami agama,
Rakyat yang benci kepada maksiat,
Rakyat yang mengharapkan semua saudara seislamnya masuk ke dalam syurga...

Sungguh indah sekiranya manusia kembali kepada Islam dan dapat menggembirakan hati Rasulullah..^_^

"Ya Allah, berikanlah hidayah kepada pemimpin-pemimpin kami, saudara-saudara seislam kami, kerana Engkau sahaja berkuasa untuk membolak-balikkan hati-hati kami, dan hanya Engkau sahaja berkuasa mengatur apa yang terbaik untuk kami...Berikan kami petunjuk, Allah!!!!" =_=

Wsalam

No comments:

Post a Comment